Cestujete i v zimě? Bez pojištění se vám může výlet pořádně prodražit
Ani během zimních cest byste neměli zapomínat na cestovní pojištění. Ba co víc, období od prosince do března je obdobím zimních sportů...
Číst víceO dvou adventních víkendech 8.–9. 12. a 15.–16. 12. 2018 představí Dyzajn market Zima u Národního divadla v Praze na 285 českých a slovenských autorů, návrhářů, tvůrců, výtvarníků, kulinářských expertů a charitativních organizací.
Podtitulem vánoční edice dvojitého Dyzajn marketu je podpora a pomoc těm, kteří to potřebují nejvíce. Všechny „dyzajnérské“ značky si navíc kladou za cíl udržitelnost, a tak je lze nazývat jako „slow fashion“, protože přesně víte, kdo a z čeho ten daný kousek vyrobil a odkud použitý materiál pochází.
Dyzajn market tak nejen napomáhá rozvoji malého podnikání v Čechách či na Slovensku, ale v širším kontextu je jeho cílem podporovat takové autory, kteří myslí na planetu globálně a buď recyklují, nebo používají materiály zodpovědně.
„Věříme, že i takové jsou motivace našich návštěvníků, kteří preferují nakupování u lokálních tvůrců a z lokálních zdrojů a oceňují tento zodpovědný přístup,“ říká Olga Velíšková, koordinátorka této výrazné pražské události.
Hlavní vizí projektu je podporovat šikovné tvůrce plnit si svůj sen a moct se živit svou tvorbou, kterou dělají z lásky. Přestože je Dyzajn market nekomerční projekt, rád se postaví i za jiné počiny, ať šířením do povědomí lidí, prezentací na svých událostech nebo finančně.
V roce 2018 podpořil například nově vznikající české muzeum filmu NaFilM, vznik českých konopných barefootových tenisek Bohempia či vydání desky netradičně zpracovaných vánočních koled Concept Art Orchestra.
Šesti letošních víkendových akcí se zúčastnilo či zúčastní na 20 pomáhajících organizací, které mají pomyslné dveře na Dyzajn market vždy otevřené, a mají tak možnost prezentovat se několika desítkám tisícům lidí všech věkových kategorií i ekonomických tříd.
Dyzajn market není elitářská akce, ale projekt cíleně otevřený všem, a to jak z pohledu účastníků, tak návštěvníků, protože „designem vytváříme emoce a s emocemi tvoříme design,“ vystihuje krásně ideu akce její pravidelná návštěvnice Majka Cudráková.
Také máte doma cíleně každý hrneček jiný, protože se ke každému z nich váže určitá vzpomínka nebo blízký člověk? Na Dyzajn marketu 8.–9. 12. seženete takových porcelánových skvostů spoustu, ale projekt „Opuštěný hrneček“ má ještě jeden rozměr navíc. Stačí přijít ke stánku ILoveEspresso v interiérové části Dyzajn marketu a vybrat si kromě nápoje i jeden ze 70 hrnečků od více než 20 českých a slovenských tvůrců porcelánu, keramiky či originálních plecháčků.
Značky, které projekt podarovaly, jsou: Blaho, Design empathy, EHB, Ema Mamisu, EMDEE, Imani, Jana Krejčovská, Keramika srdcem, Luckavo, MA DÉCOR, Mačkaná keramika, Magifešn, Malé ilustrace, Minka, Moringa, Nasysleno, Sarkas, Studio Malíská, Vanda a Valerie, Vařím v ateliéru a Vlastně ladné.
Tím, že dáte hrnečkům nový domov, přispějete celou částkou Nadaci Krása pomoci, která přerozděluje finanční prostředky neziskovým organizacím pomáhajícím seniorům prožít důstojnější a radostnější stáří. Nadace zároveň zajišťuje vlastní projekt Doma bez obav podporující seniory a jejich rodiny přímo v terénu, aby mohli prožít poslední období života v domácím prostředí.
„Pro letošní ročník opuštěného hrnečku jsme zvolili pomoc seniorům, protože je to téma, o kterém si myslíme, že se nějak dotýká každého z nás, kdy se buď staráme o své rodiče a prarodiče, anebo již takovou pomoc sami potřebujeme. A vzhledem k demografickému vývoji společnosti to bude téma stále aktuálnější,“ doplňuje informace koordinátorka projektu Kateřina Turková.
V druhém termínu zimního Dyzajn marketu 15.–16. 12. bude navíc připraveno 50 balíčků s dyzajnovým překvapením za jednotnou cenu. V balíčcích budou ukryty dárky ze všech kategorií účastnících se tvůrců: šperky, porcelán, papírenské krásy, doplňky, kabelky, hračky, oblečení, přírodní kosmetika, ale i drobnosti pro pejsky.
Kdokoli si tak může udělat radost z překvapení, třeba i ten, kdo si kupuje dárky sám sobě. Celý výtěžek z prodeje bude opět věnován organizaci Nadace Krása pomoci na podporu seniorů.
Stánek MaKárna na Dyzajn marketu obvykle nabízí domácí kuchyni, polévky či koláče. Na zimní edici zde ale budete moct též pomoci, a to koupí balíčku kvalitních domácích psích sušenek, čímž podpoříte dočasný útulek Rafael, který se stará o týrané pejsky, mnohdy i na pokraji života, a vrací je zpět na nohy a do milujících domovů nových páníčků.
Světluška, Cesta domů, Ponožky od babičky, FUNKY DOG, MuiBEK, Metráž a Charity gums. Všechny tyto projekty pomáhají a vy nákupem jejich předmětů, které mají navíc skvělý „dyzajn“ a jsou originální, podpoříte třeba nevidomé, umírající, seniory, opuštěné psy, ženy v těžkých životních situacích, chráněné dílny a další vybrané organizace.
„Během podzimního Dyzajn marketu se povedlo našemu projektu FUNKY DOG najít novou rodinu pro jednoho opuštěného pejska. Návštěvnice si jej odvedla domů místo nákupu. A tak věříme, že se nám i na zimní edici podaří vybrat hodně prostředků právě na to, aby zimu i psi v útulcích prožili v klidu a v pohodě,“ vzpomíná Katarina Králová, autorka projektu.
Abyste měli přehled, zda se konkrétní tvůrce účastní prvního, druhého nebo obou víkendů, připojte se k události nebo sledujte Facebook, Instagram či web Dyzajn marketu. Ale hlavně přijďte. To totiž tvůrci ocení úplně nejvíc. Vánoce jsou pro ně takovou pomyslnou metou, největším důkazem, že se jejich výrobky líbí a mohou se svou láskou k tvorbě opravdu živit i nadále.
A ač je Dyzajn market i akcí kulturní s bohatým doprovodným programem, vstup je zdarma a navíc zcela bez bariér. Vítáni jsou i čtyřnozí mazlíčci.
Publikováno: 21. 1. 2021
© 2024 iCesty.cz. Všechna práva vyhrazena.
Nakódoval leoslang.cz